23948sdkhjf

Fire megatrends kan få forbrugerne til at bruge milliarder mere på mad

Analyse viser, at hvis producenterne satser benhårdt på fire megatrends, så vil forbrugerne lægge mange flere penge i supermarkederne de kommende år

Danskerne er klar til at lægge mange flere penge hos supermarkederne, hvis de får de rette tilbud. 

Det skriver Dansk Handelsblad med udgangspunkt i et nyt europæisk studie, som Kantar Research har foretaget for Arla. 

Undersøgelsen viser, at de danske forbrugere er villige til at bruge mellem 10 og 14 milliarder kroner mere i supermarkederne, hvis producenterne opprioriterer de fire megatrends: Velsmag, convenience, sundhed og bæredygtighed. 

– Vi har alt for længe været optaget af parametre som blandt andet pris, effektivitet og fødevaresikkerhed. Gode og nødvendige ting, men det er ikke nok til den generation, der er på vej. Vi er nødt til at tage fat i en meget mere værdibaseret agenda. Vi har i fødevarebranchen et fælles ansvar for at skabe vækst og samtidig inspirere til bedre fødevarevaner, siger landedirektør for Arla Foods, Jakob Bernhard Knudsen.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094